ישראל מכחישה: אין מצב שנרגל אחר ארה"ב

שמואל וייס No Comments on ישראל מכחישה: אין מצב שנרגל אחר ארה"ב
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שעות לאחר הדיווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי ישראל ריגלה אחרי שיחות הגרעין בין איראן לבין המעצמות, ובהן ארה"ב, התגייסו שרי הביטחון, החוץ והמודיעין להכחיש באופן גורף את הטענה.

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אמר בתגובה לדיווח בעיתון האמריקני: "אין מצב ולא היה מצב, אין דבר כזה שישראל מרגלת אחר אמריקנים".

יעלון, שאמר את הדברים במהלך ביקור בעיריית נשר, הוסיף: "שום ארגון מודיעין ישראלי לא מרגל אחרי אמריקנים. למישהו כנראה יש עניין לסכסך ולהכניס רוח רעה למערכת היחסים האסטרטגית, הביטחונית והמודיעינית שלנו עם ארצות הברית".

גם שר החוץ, אביגדור ליברמן, טען בראיון לגלי צה"ל כי מדובר בדיווח שגוי. "הדיווח לא נכון ולא מדויק", אמר. "ברור שיש לנו שירותי מודיעין טובים ואינטרסים, אבל אנחנו לא עוסקים בריגול אחרי ארצות הברית".

"ההאשמות האלה חסרות בסיס ואנחנו דוחים אותן מכל וכל", אמר השר לענייני מודיעין יובל שטייניץ בראיון לערוץ 2. "ישראל לא מרגלת אחרי בעלות בריתה ובמיוחד לא אחרי ארצות הברית. מטרת האמירות הללו הן לפגוע בשיתוף הפעולה המצוין שיש לנו עם ארצות הברית, למרות חילוקי הדעות בסוגיה האירנית".

השר שטייניץ לא הכחיש כי לישראל אכן מידע על השיחות שמנהלות המעצמות עם אירן, אך טען כי הוא לא הגיע לידיה באמצעות ריגול. "כל מידע שיש לנו בסוגיה האירנית אנחנו חולקים עם ארצות הברית", אמר. שטייניץ נמצא בימים אלה בצרפת בדיונים עם נציגי המעצמות המעורבים בשיחות עם אירן.



0 תגובות